Ortaokul
Kadromuz

Eğitim Öğretim Modeli

Yabancı Dil Eğitimi
Özel Güney Gelişim Ortaokul Yabancı Diller Bölümünün yoğun ve özverili çalışmalarının temelinde yatan en önemli amaç; öğrencilerimizin yabancı dili en iyi şekilde öğrenebilecekleri, modern öğretim metotlarına ve bireysel farklılıkları dikkate alan farklılaştırılmış eğitim modellerine dayanan, anlamlı, etkili, öğrencilerin ilgisini çekecek ve onlara öğrenecekleri yabancı dili sevdirecek bir sınıf ortamı yaratmaktır. Yabancı diller programımızda İngilizce ve Almanca eğitimi yer almaktadır. Bu doğrultuda İngilizce eğitiminde, CLIL yönteminin ve 21. yüzyıl becerilerinin de kullanıldığı, Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Türkçe gibi derslerle bağlantılı olarak işlenen konuların yanı sıra yazılı ve sözlü medya ile iletişim kurabilme, okuma, bilgi toplama, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme, düşüncelerini mantık sınırlarına uygun, açık ve eksiksiz şekilde ifade edebilme ve her türlü amaç için yazı dilini etkin şekilde kullanabilme gibi kazanımları edindirmeyi amaçlamaktayız Özel Güney Gelişim Ortaokulu olarak, öğrencilerimizin İngilizceyi sadece öğrenmelerini değil, aynı zamanda hayatlarının bir parçası haline getirmelerini istiyoruz. Bu nedenle sosyal becerilerini, grup içi ve grup dışı arkadaşları ile iletişimlerini geliştirecek, gelecekte başarı deneyimlerini arttırmalarını sağlayacak beceri ve yetenekleri kazandıracak eğitsel öğreti ve etkinlikleri her zaman öğretimin içinde tutuyoruz. Birçok Avrupa ülkesiyle yürüttüğümüz ortak projeler ve gerçekleştirdiğimiz çift taraflı ziyaretlerde öğretmenlerimiz her yıl değişik öğretim modellerini tanıyıp kendilerini güncelleme fırsatı bulurken öğrencilerimiz de bu projelerde aktif rol oynayarak kendilerini uluslararası ortamlarda deneyimleme fırsatı bulurlar. Geçtiğimiz yıllarda yürüttüğümüz Macaristan’la “The Flower Dictionary”, “A Tri-lingual Dictionary of the Most Popular Flowers and Flowers Native to Hungary and Turkey” adlı Avrupa Birliği Hayat Boyu Öğrenme Comenius ve Finlandiya’da Kotimaen Okulu ile birlikte ‘Our Visiting Bird Friends’ bu projelerden bazılarıdır.
Spor Eğitimi
Müzik
*Fiziksel işitme, okuma yazma eğitimi *Şarkı söyleme eğitimi, *Bireysel ve toplu çalgı eğitimi, *Çok sesli toplu çalma (Blok flüt Orkestrası ) *Çok sesli söyleme eğitimi (Polifonik Koro), *Müziksel bilgi,dinleme ,yaratma ve duyarlılık eğitimi, *Müziksel iletişim ve etkileşimde bulunma eğitimi, *Body Perküsyon *Beğeni eğitimi *Orff eğitimi (Orff Schulwerk), gibi alanlarda öğrencilerimizin gelişim ve dönüşümleri için gerekli zemini hazırlayıp,bireysel ve toplu müzik eğitimi üzerine önemli çalışmalar yapmaktadır. (Orff öğretisinin temel basamakları; dil, müzik, hareket ve danstır.Bunların ortak dili ise ritimdir.Orff öğretisi ile çocuklardaki bu özelliklerin ve yeteneklerin kaybolması engellenir. Büyüklerde ise kaybolan yetenekler ortaya çıkarılır.Orff yaklaşımının başlıca amacı yaratıcılığı geliştirmek olduğu için doğaçlamaya ve yaratmaya çok önem verir. En önemlisi ise çocuklarımızın müzik dersinden keyif almaları ve öğrenirken eğlenmeleridir. Güney Gelişim Okullarında orff üzerinde eğitimli, sertifikalı müzik öğretmeni tarafından uygulanmaktadır. ) 5.SINIF MÜZİK EĞİTİMİ: Do1-Do2 aralığındaki notaları dizek üzerinde tanımayı ve müzik defterinde uygulayabilmeyi, Blok flüt'ü doğru teknik ve doğru nefesle üfleme çalışmaları yaparak, Do1-Do2 aralığındaki notaları kapsayan 2 sesli parçalarla repertuar oluşturmayı , Body Musıc (Beden Perküsyonu) , ritim çalışmaları yaparak psiko-kas gelişimlerini desteklemeyi hedefleriz. 6. SINIF MÜZİK EĞİTİMİ: Do1-Do2 aralığındaki notaları dizek üzerinde tanımayı ve müzik defterinde uygulayabilmeyi, Blok flüt'ü doğru teknik ve doğru nefesle üfleme çalışmaları yaparak, Do1-Do2 aralığındaki notaları kapsayan 2 sesli parçalarla repertuar oluşturmayı Diyafram nefesi, İnsan ses toplulukları, Gruplarına göre çalgılar gibi konuları öğrenmeyi, Body Musıc (Beden Perküsyonu), ritim çalışmaları yaparak psiko-kas gelişimlerini desteklemeyi hedefleriz. 7. SINIF MÜZİK EĞİTİMİ: Do1-Do3 aralığındaki notaları dizek üzerinde tanımayı ve müzik defterinde uygulayabilmeyi, Blok flüt'ü doğru teknik ve doğru nefesle üfleme çalışmaları yaparak, Do1-Do3 aralığındaki notaları kapsayan 2 sesli parçalarla repertuar oluşturmayı Body Musıc (Beden Perküsyonu) , ritim çalışmaları yaparak psiko-kas gelişimlerini desteklemeyi , Türk Halk Müziği,Türk Sanat Müziği, Klasik Batı Müziği ve dünya müziklerini, sanatçılarını, çalgılarını tanıyarak ayırt etmelerini hedefleriz. 8. SINIF MÜZİK EĞİTİMİ: Türk Halk Müziği, Türk Sanat Müziği, Klasik Batı Müziği ve Dünya Müziklerini, çalgılarını, sanatçılarını tanıyarak ayırt etmelerini, Batı müziği dönemlerini ve sanatçılarını tanımalarını hedefleriz. DERS DIŞI MÜZİK ETKİNLİKLERİ Sınıflar bazında resitaller düzenliyor öğrencilerimizin bireysel toplu performanslarını arkadaşları ile paylaşmalarını sağlıyor, Tören korosu ve çalgı grubu ile özenle hazırladığımız repertuarları belirli gün haftalar kapsamında sahneliyoruz. Mersin Nevit Kodallı Korolar Şenliğine her yıl katılıyor , ilkokul ve ortaokul öğrencilerinden oluşan ''Gelişim Koleji Çocuk Korosu''Ortaokul (rock-pop) müzik grubu, keman, gitar, piyano, çalışmalarını düzenli olarak sürdürerek müzik bölümü yıl sonu konserinde sahneliyoruz.
Görsel Sanatlar
Ölçme Değerlendirme
Kulüpler
Rehberlik
Çocukluktan gençliğe geçiş yapılan bu zorlu süreçte rehberlik birimimizin öncelikli görevi öğrencilerimizi yaşayacakları dönem konusunda bilgilendirerek, onların kendilerine karşı kabul ve saygı içinde yaklaşmalarına yardımcı olmaktır. Akademik ve duygusal sorumlulukların oldukça fazla olduğu ortaokul döneminde, *İlkokuldan ortaokula geçen beşinci sınıflarımızın bu geçişi mutlu ve huzurlu bir şekilde yapabilmeleri *Kişisel farklılıklarla ortaya çıkan ergenlik krizlerinin sağlıklı yönetilmesi ve aile ilişkilerinin güçlendirilmesi *Akran ilişkilerinin olumlu yönde kurulması *Altıncı sınıf itibariyle belirginleşen ortaokul müfredatına öğrencilerimizin güç kazanarak uyum sağlaması *Sorumlu oldukları sınavlar konusunda bilgilendirilerek, bilinçli tercihlerle sınavlara en iyi şekilde hazırlanmaları önemli basamaklardır. Rehberlik birimimiz tüm bu basamakların uyum içinde çıkılabilmesi için aşağıdaki çalışmaları yürütmektedir. ÖĞRENCİLERE YÖNELİK YAPILAN ÇALIŞMALAR *Öğrenciyi Tanıma *Kriz Yönetimi *Öfke Kontrolü *Stresle Başa Çıkma *Akran Baskısı *Aile İçi İletişim *Oryantasyon *Olumlu benlik algısı geliştirme *Özgüven *İletişim Becerileri ve Empati Kurabilme *Akran Dayanışması *Bireysel ve Grupla Rehberlik ve Psikolojik Danışma *Duygusal Zeka gelişimini destekleyen “Değerler Eğitimi Çalışmaları” *Sosyalleşme sürecinde öğrencilerimizin “Sorun Çözme Becerilerini” geliştirecek çalışmalar *Etkili ve Verimli Ders Çalışma *Akademik Takip ve Yönlendirme *Hedef Belirleme *Sınav Kaygısı *Zaman Yönetimi AİLELERE YÖNELİK YAPILAN ÇALIŞMALAR *Aileyi Tanıma *Oryantasyon *Düzenli Bire Bir Toplantılar *Bilgilendirme ve Seminer Çalışmaları Tüm bu kazanımlarla birlikte, öğrencilerimizle kurduğumuz iletişimde öğrencilerimize iyi bir insan olmanın hayatın içinde önemli bir değer olduğunu vurgulamak, açık, dürüst iletişimin ilişkilerimize olumlu etkisini anlatmak rehberlik anlayışımızda önemli bir yer tutmaktadır. Öğrenci ve velilerimizle karşılıklı güven duygusuyla kurduğumuz diyalog, yaşanan süreçlerin daha kolay ve hızlı çözüme kavuşmasında anahtar rol taşımaktadır.
Destek Hizmetler
ULAŞIM Öğrencilerimizin okula ulaşımı 14-18 öğrenci kapasiteli, periyodik bakımları yapılmış ve denetlenmiş servis araçlarıyla yapılır. Servis araçlarımız “Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği”ne uygun olarak donatılmış olup her araçta hostes mevcuttur. Tüm araçlarımız “Servis Cell” isimli “Okul Servisi Çağrı Bilgilendirme, Güvenlik ve Yönetim Sistemi” ile donatılmıştır. Bu sistemle veriler, kendilerine gelen SMS’lerle sabah ve akşam, servisin bekleme noktasına ne zaman geleceğini, öğrencilerinin sabah gidişlerde ve akşam dönüşlerde servise binip binmediğini ve servis aracının okula saat kaçta giriş çıkış yaptığını anlık öğrenirler. Tüm servis araçlarımızda öğrencilerimizin emniyet kemeri takmaları zorunludur. Servislerimiz, verilen adresten öğrencileri alarak ders başlangıcından en geç 15 dakika önce okulda olacak şekilde planlanır. Öğrencilerin her türlü ulaşım organizasyonu servis büromuz tarafından gerçekleştirilir. BESLENME Güney Gelişim Okullarının en önemli prensiplerinden ve sorumluluklarından bir tanesi öğrencilerinin okulda yediği yiyeceklerin tümünün okul bünyesinde çalışan usta aşçılar tarafından hazırlanıyor olmasıdır. Okulumuzda kantin bulunmamakla birlikte, hiçbir şekilde hazır, katkı maddeli ürün ve sağlıksız gıda tüketilmemektedir. Okulumuzda anaokulu, ilkokul, ortaokul, lise binalarında toplam 3 adet yemekhane bulunmaktadır. Mutfağımızda bulunan son teknoloji ekipmanlarla uzman diyetisyenler tarafından çocukların yaş grubuna, fiziksel ve ruhsal gelişimlerine uygun olarak hazırlanmış çeşit yönünden zengin yemek menülerimiz; sabah kahvaltısından öğle yemeğine ikindi atıştırmalıklarından patisserie ürünlerine kadar her türlü davet, organizasyon ve toplantılarda sunduğumuz yiyeceklerin malzemeleri bizzat okulumuz tarafından seçilerek tedarik edilir ve kendi bünyemizde üretilir. Anasınıfı öğrencileri sabah kahvaltısı, öğle yemeği ve ikindi kahvaltısı olmak üzere üç öğün, ilkokul ve ortaokul öğrencileri sabah meyvesi, öğle yemeği, ikindi kahvaltısı olmak üzere üç öğün, lise öğrencileri ise sabah kahvaltısı, öğle yemeği ve ikindi kahvaltısı olmak üzere üç öğün yemek hizmeti alırlar. Yemek menülerimiz her ay düzenli olarak veliye gönderilir ve web sayfamızda yayınlanır. SAĞLIK Öğrencilere acil durumlarda gerekli ilk yardımı yapabilmek için hizmet veren ilkokul, ortaokul ve lise binalarımızda iki revirimiz ve bir hemşiremiz hazır bulunur. Öğrencilerin fiziksel gelişim ve sağlık durumlarıyla ilgili kontroller yapılır ve sonuçların kaydı tutulur. Rahatsızlık durumunda veli bilgilendirilir. Ayın belirli günlerinde okulumuza gelen doktorumuz sağlıklı okul ortamını koruyabilmek adına tavsiyelerde bulunur ve gerekli kontrolleri sağlar. GÜVENLİK Güney Gelişim Okullarında giriş ve çıkışlar güvenlik görevlileri tarafından kayıt altında tutulur. Görevliler, başta öğrenciler olmak üzere tüm öğretmen ve personelin güvenliğinden sorumludur. Okulda güvenlik için güçlü bir teknik donanım bulunur. Kampüs ve çevresi güvenlik kameralarıyla izlenir ve 24 saat güvenlik kontrolü sağlanır. Okulumuzu ayın belirli günlerinde ziyaret eden iş güvenliği uzmanımız, öğrencilerimize ve çalışanlarımıza en güvenli ortamı yaratmak için tavsiyelerde bulunur, gerekli kontrolleri sağlar.